Tuesday, September 10, 2013

Pendaftaran Pelajar Master / Phd UTHM 2013












279 pelajar pasca siswazah daftar diri untuk sesi kemasukan semester 1 2013/2014

Seramai 279 pelajar program pasca siswazah telah mendaftarkan diri di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) bagi sesi kemasukan semester 1 Sesi 2013/2014 pada 11 September lalu bertempat di Dewan Tunku Ibrahim Ismail (DTII),UTHM. Daripada jumlah tersebut, 39 pelajar mendaftar bagi program Doktor Falsafah dan 240 pelajar mendaftar program Sarjana.

UTHM telah menawarkan lebih 700 tempat untuk sesi kemasukan kali ini dan melibatkan 20 program Sarjana dan 9 program Doktor Falsafah yang ditawarkan oleh lapan fakulti iaitu Fakulti Kejuruteraan Awam dan Alam Sekitar, Fakulti Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik, Fakulti Kejuruteraan Mekanikal dan Pembuatan, Fakulti Pengurusan Teknologi dan Perniagaan, Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional, Fakulti 
Sains Komputer dan Teknologi Maklumat serta Fakulti Sains, Teknologi dan Pembangunan Insan. 

Seperti semester sebelum ini, UTHM kali ini turut menerima 53 orang pelajar antarabangsa yang melanjutkan pengajian dari Algeria, Chad, Iraq, Libya, Pakistan, Yemen, Somalia dan Nigeria. 

Pihak universiti merakamkan ucapan terima kasih kepada para ibu bapa, keluarga serta pelbagai individu dan organisasi yang memberi bantuan dan sokongan kepada pelajar-pelajar ini melanjutkan pengajian di peringkat yang lebih tinggi di UTHM. Usaha ini adalah selaras dengan Misi Nasional yang diterapkan dalam Pelan Strategik Pengajian Tinggi Negara(PSPTN), iaitu fasa kedua ke arah mencapai Wawasan 2020 dalam melahirkan modal insan untuk menyokong dan meningkatkan keupayaan pengetahuan dan inovasi negara serta memupuk minda kelas pertama.


Tarikh: 11 September 2013
Disediakan Oleh
Pusat Pengajian Siswazah 
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.