Monday, September 19, 2011

'Malam Cakna Warisan' Cungkil Bakat Mahasiswa Baru


Dewan Tunku Ibrahim Ismail, Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) digamatkan dengan persembahan bakat oleh para pelajar baru pada ‘Malam Cakna Warisan’ (MCW), yang merupakan malam penutup bagi Minggu Haluan Siswa (MHS) 11 September lalu. Seramai 2121 pelajar peringkat Ijazah Sarjana Muda mendaftarkan dri bagi sesi kemasukan kali ini.

Bertemakan konsep ‘Merdeka Raya’, semua kumpulan dikehendaki membawa mesej tersebut dalam persembahan mereka mengikut kreativiti masing-masing.Persembahan berbentuk lakonan, Nyanyian, tarian dan bacaan puisi tersebut ternyata berjaya menarik perhatian penonton dengan sorakan dan tepukan gemuruh sebaik sahaja setiap kumpulan selesai memberikan persembahan.

Kumpulan Kolej Tun Fatimah menjuarai persembahan pada malam tersebut, diikuti dengan Kumpulan Kolej Perwira dan Kumpulan Kolej Tun Dr. Ismail. Manakala tempat keempat disandang oleh Kumpulan Pelajar Antarabangsa dan tempat Kelima pula oleh Kumpulan Pelajar Bukan Melayu.

Setiap kumpulan yang berjaya membawa pulang hadiah berupa hamper dan disampaikan oleh Naib Canselor, Profesor Dato’ Dr. Mohd. Noh Dalimin. Manakala Juri pada malam tersebut merupakan kakitangan daripada Unit Kebudayaan, Pusat Ko-Kurikulum dan Kebudayaan, UTHM.

Turut hadir memeriahkan majlis, Profesor Ir. Dr. Abdul Aziz Dato’ Abdul Samad, Timbalan Naib Canselor (Akademik & Antarabangsa) dan Profesor Ir. Dr. Amir Hashim Mohd. Kassim, yang menjalankan tugas Naib Canselor dalam Hal Ehwal Pelajar dan Alumni.
‘Malam Cakna Warisan’ merupakan salah satu pengisian bagi program Minggu Haluan Siswa,yang mana telah melibatkan pelajar-pelajar baru semester 1 2011/2012.



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.