Wednesday, May 9, 2012

KKTDI rangkul Anugerah Kolej Kediaman Terbaik dalam Malam Anugerah Pelajar 2011

Kolej Kediaman Tun Dr. Ismail (KKTDI), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah merangkul Anugerah Kolej Kediaman Terbaik pada Malam Anugerah Pelajar 2011 yang telah berlangsung di Dewan Tunku Ibrahim Ismail pada 4 Mei 2012 lalu.

Anugerah yang dirangkul warga KKTDI itu merupakan satu penghargaan kepada mereka yang telah bertungkus lumus mentadbir, mengurus, melaksana serta membangunkan kolej kediaman menjadi satu penempatan pelajar yang terbaik.

Pengetua KKTDI, Dr. Khairul Azman Mohd. Suhaimy berkata anugerah yang dirangkul itu merupakan hasil kerjasama dan sokongan daripada seluruh warga kolej dan juga kepimpinan terdahulu. Baginya sama seperti ungkapan “rumahku,syurgaku”, usaha membangunkan kolej kediaman menjadi satu pusat yang selesa dihuni amat perlu untuk membantu meningkatkan lagi prestasi para pelajar.

Malam anugerah bertemakan “Glamorous” itu juga menyaksikan  penyampaian beberapa anugerah lain bagi 15 kategori yang dipertandingkan. Antaranya anugerah Mahasiswa/i Gemilang, Program Terbaik, Kolej Kediaman Terbaik, Pasukan Kebudayaan Terbaik, Kelab/Persatuan Terbaik dan Kepimpinan Terbaik.

Malam Anugerah Pelajar 2011 telah disempurnakan oleh Pengerusi Lembaga Pengarah UTHM, Tan Sri Dato’ Ir. Jamilus Md Hussin. Beliau dalam ucapannya berkata kecemerlangan dalam bidang akademik dan kokurikulum perlulah seiring dalam usaha melahirkan mahasiswa yang cemerlang dan berwibawa.

Justeru, beliau mengingatkan mahasiswa agar tidak melepaskan peluang yang ada dengan melibatkan diri dalam bidang ko-kurikulum atau sebarang aktiviti yang dianjurkan dan pada masa yang sama tetap tidak mengabaikan kecemerlangan akademik.

Hadir sama Naib Canselor UTHM, Profesor Dato’ Dr. Mohd Noh Dalimin; Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa), Profesor Ir. Dr. Abdul Aziz Dato’ Abdul Samad; Timbalan Naib Canselor (Penyelidikan dan Inovasi), Profesor Dr. Wahid Razzaly serta beberapa pegawai kanan universiti.

Majlis yang berkonsepkan makan malam itu turut diserikan dengan beberapa persembahan nyanyian dan tarian oleh para pelajar di bawah bimbingan Unit Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, UTHM. Tan Sri Dato’ Ir. Jamilus juga turut mendendangkan dua buah lagu bagi memeriahkan lagi persembahan malam tersebut.

Penganjuran majlis ini bertujuan memberi galakan, penghargaan dan pengiktirafan kepada para pelajar, persatuan dan kelab yang telah banyak menyumbang bakti dan menunjukkan prestasi cemerlang dalam bidang kokurikulum mahupun akademik. Majlis ini juga adalah untuk memberi sokongan dan dorongan kepada mereka untuk meningkatkan lagi prestasi masing-masing dalam aspek pentadbiran, pengurusan kewangan, pelaksanaan program serta pembangunan ahli.

  



Keputusan Penuh Malam Anugerah Pelajar 2011:
 
ANUGERAH MAHASISWA GEMILANG 
FREEDIE HO KANG NENG
ANUGERAH MAHASISWI GEMILANG 
ERNI MULIATY ISMAIL
ANUGERAH PROGRAM TERBAIK (AKADEMIK)
ENGINEERING CONFERENCE 2011
ANUGERAH PROGRAM TERBAIK (REKREASI)
EXCHANGE OF IDEA (DI BAWAH BAYU)
ANUGERAH PROGRAM TERBAIK (KHIDMAT MASYARAKAT/SOSIAL/KEBAJIKAN) 
MISI AKADEMIK DAN BAKTI SISWA DI BANDA ACHEH
ANUGERAH PROGRAM TERBAIK (LATIHAN DAN KEPIMPINAN)
PROGRAM TUNAS HARAPAN SESI 2011/2012
ANUGERAH PROGRAM TERBAIK (KEBUDAYAAN DAN KESENIAN)
MALAM KEBUDAYAAN GEGAR TF
ANUGERAH SENI BUDAYA
MOHD RIDHWAN ABU BAKAR
ANUGERAH KOLEJ KEDIAMAN TERBAIK
KOLEJ KEDIAMAN TUN ISMAIL
ANUGERAH PASUKAN KEBUDAYAAN TERBAIK
 AKTIVIS PUISI DAN DRAMATIS
ANUGERAH KELAB/PERSATUAN TERBAIK
KELAB WARISAN
ANUGERAH KEPIMPINAN TERBAIK (SISWA)
NG BOON JOO
ANUGERAH KEPIMPINAN TERBAIK (SISWI)
NAIMAH BALQIS SHARI SHAWARUDDIN
ANUGERAH KHAS HEP
FREEDIE HO KANG NENG
NIK MUHD AFNAN NIK MUHD AFANDI
TUAN NOOR HASANAH TUAN ISMAIL
NUR KAMILAH YUSOF
KELAB STUDENT IN FREE ENTERPRISE (SIFE)
KELAB KAUNSELING DAN KERJAYA (KKDK)
KOLEJ KEDIAMAN TAMAN UNIVERSITI
KOLEJ KEDIAMAN TUN DR. ISMAIL
KOLEJ KEDIAMAN TUN FATIMAH
ANUGERAH KHAS PNC (HEPA)
MOHD HAFIZ ARIFFIN


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.