Wednesday, May 23, 2012

Penunggang basikal lasak dijemput sertai UTHM MTB XC Race 2012

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) akan menganjurkan satu pertandingan sukan berbasikal lasak UTHM MTB XC Race 2012 pada 2 Jun ini. Pertandingan kayuhan basikal sejauh kira-kira 45 kilometer itu akan bermula dan berakhir di kampus induk UTHM.

Penyertaan adalah terbuka kepada umum dan juga pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT). Hadiah lumayan berupa wang tunai ditawarkan kepada pemenang. Untuk kategori Terbuka sebanyak RM700 ditawarkan kepada pemenang tempat pertama, tempat kedua RM400 dan ketiga RM250. Manakala untuk kategori IPT, sebanyak RM500 ditawarkan untuk pemenang tempat pertama, tempat kedua RM300 dan Ketiga RM150.

Tepat jam 8.30 pagi para peserta akan memulakan kayuhan mereka dari kampus UTHM melalui Parit Jelutong, Parit Karjo, Estet Genting, Bukit Batu (Senggarang), Kg. Rahmat (Batu Pahat), Kg. Baru, Bandar Universiti dan berakhir di UTHM.

Para peserta yang berjaya menghabiskan kayuhan sekurang-kurangnya melepasi satu ‘Check Point’ akan berpeluang menyertai acara cabutan bertuah yang dijadual berlangsung pada pukul 2.00 petang hari yang sama. Hadiah seperti peralatan basikal berjenama, barangan elektrik dan goodies akan diberikan kepada para peserta yang bertuah.

Program ini dianjurkan bertujuan menggalakkan aktiviti riadah dalam kalangan masyarakat disamping mengeratkan lagi hubungan antara universiti dengan masyarakat setempat.

Penyertaan orang ramai amatlah dialu-alukan. Untuk maklumat lanjut hubungi Encik Rizal 012-7543632 atau Encik Hasnol 013-7141090, Pejabat: 07-4537449 atau layari http://uthmmtbxcrace.blogspot.com/ 
                  

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.