Monday, February 20, 2012

627 daftar diri untuk sesi kemasukan semester 2 2011/2012

Seramai 627 orang pelajar telah mendaftarkan diri di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) bagi sesi kemasukan semester 2 2011/2012 pada 16 Februari lalu bertempat di Dewan Tunku Ibrahim Ismail (DTII).

313 orang daripada jumlah tersebut terdiri daripada pelajar Program Pensiswazahan Guru manakala 314 lagi terdiri daripada pelajar lepasan Diploma. Jumlah tersebut dijangka akan bertambah dari masa ke semasa.

Pendaftaran pelajar pada hari tersebut berjalan lancar dan turut disusuli dengan beberapa sesi taklimat seperti taklimat Perlaksanaan Program dan Taklimat Bahagian Pendidikan Guru.

Sewaktu proses pedaftaran berlangsung, Naib Canselor UTHM; Profesor Dato’ Dr. Mohd Noh Dalimin telah meluangkan masa bertemu dan beramah mesra dengan para pelajar dan ibu bapa yang hadir.

Manakala sebelah malamnya pula, satu majlis Bersama Naib Canselor telah diadakan di DTII, bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan antara warga kerja universiti dan juga para pelajar. Majlis tersebut dihadiri oleh lebih 600 orang pelajar yang baru mendaftarkan diri di UTHM. Turut hadir Ahli Lembaga Pengarah UTHM, Profesor Ir. Dr. Haji Abas Abdul Wahab, Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa); Profesor Ir. Dr. Abdul Aziz Dato’ Abdul Samad dan ketua-ketua setiap Pusat Tanggungjawab (PTj).

Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Penolong Naib Canselor (HEP & Alumni); Profesor Ir. Dr. Amir Hashim Mohd Kassim dan sesi perkenalan antara pegawai-pegawai utama universiti dan ketua-ketua PTj.

Naib Canselor turut merakamkan ucapan tahniahnya kepada mereka yang telah berjaya menjejakkan kaki ke universiti ini. Beliau dalam ucapannya mengingatkan pelajar agar tidak melibatkan diri dalam sebarang kegiatan salah laku yang boleh menjejaskan nama baik universiti dan sentiasa mengikut peraturan yang telah ditetapkan.

“Jangan biarkan diri anda dipengaruhi oleh anasir-anasir yang boleh memudaratkan dan jangan lupa letakkan diri di platform yang betul.Gunakanlah peluang belajar di universiti ini dengan sebaik mungkin, jangan sia-siakan harapan keluarga untuk melihat anda semua berjaya,” kata beliau.

Beliau berharap agar semua pelajar dapat menghabiskan tempoh belajar dalam jangka masa yang sepatutnya dan dapat menggengam segulung ijazah seperti yang diidamkan. Pihak universiti amat mengalu-alukan kemasukan pelajar-pelajar baru ini dan diharapkan mereka dapat menempuh alam kampus dengan sebaik mungkin.






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.