Tuesday, February 14, 2012

UTHM tuan rumah Mesyuarat Pemantauan Majlis Bersama Jabatan (MBJ) KPT


Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah menjadi tuan rumah untuk Mesyuarat Pemantauan Majlis Bersama Jabatan (MBJ) Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) bil. 1/2012 pada 13 Februari lalu, bertempat di Dewan Jemaah, Aras 5, Perpustakaan.

Sebanyak 19 universiti dan satu agensi iaitu Malaysian Qualifications Agency (MQA) telah hadir menyertai mesyuarat tersebut. Manakala seramai 32 orang pegawai yang menguruskan mesyuarat MBJ di Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan agensi masing-masing hadir untuk menjayakan mesyuarat itu.

Kedatangan mereka disambut dengan majlis makan malam, sesi bergambar kenangan dan lawatan ke tempat kraftangan, Ayer Hitam dan kilang kerepek sekitar Parit Raja, Batu Pahat.

Sebelum mesyuarat dimulakan, Pendaftar UTHM; Encik Sulam Hamid memberi ucapan mengalu-alukan kedatangan semua wakil daripada IPTA dan agensi yang terbabit.

Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Timbalan Setiausaha Bahagian, Pengurusan Sumber Manusia KPT; Encik Md Sani Latip itu telah mengambil masa lebih dua jam. Selain mengesahkan minit mesyuarat yang lalu, mesyuarat turut membentang kertas kerja, membincangkan perkara-perkara berbangkit dan pekeliling-pekeliling baru kerajaan.

Mesyuarat ini bertujuan untuk bertukar-tukar pandangan berkenaan bidang tugas masing-masing dan diadakan sekuran-kurangnya tiga kali setahun di mana-mana IPTA mengikut giliran secara sukarela. UTHM berbangga dapat menjadi tuan rumah untuk mesyuarat pada kali ini kerana perhimpunan sebegini secara tidak langsung dapat mempromosikan UTHM dalam kalangan IPTA lain.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.