Monday, February 13, 2012

Keputusan Perlawanan Bola Sepak Liga IPT: UTHM melawan UKM

Oleh: Shaid Jaffar
Pusat Sukan UTHM

Pasukan Bola Sepak UTHM gagal memanfaatkan peluang meraih tiga mata penuh di gelanggang sendiri apabila hanya mampu seri 2 - 2 dengan pasukan UKM. Perlawanan sulung pasukan UTHM bermula dengan baik walaupun hanya mampu seri dengan UKM ini kerana pada perlawanan liga 2011 sebelum ini pasukan UTHM tidak pernah menang menentang pasukan UKM yang membabitkan dua perlawanan diperingkat liga dan penentuan tempat ke-3 dan ke-4.

Kedudukan diseparuh masa pertama pasukan UKM mendahului 1 - 0 hasil jaringan pemain berjersi No. 9 Mohd Haikal diminit ke 23 namun selang 4 minit pasukan UTHM menyamakan kedudukan hasil jaringan Mohd Shahril Effendi Abd Rahman jersi No.7. Kedudukan pada separuh masa pertama seri satu sama.

Pada separuh masa kedua perlawanan bertambah rancak dengan pasukan UTHM mendominasi perlawanan hasilnya pada minit ke 58 Mohd Shahril Effendi sekali lagi menjaringkan gol membolehkan pasukan UTHM mendahului kedudukan 2 – 1. Kelalaian pertahanan pasukan UTHM yang gagal menghalang penyerang gantian telah membawa padah apabila pasukan UKM berjaya menyamakan kedudukan dua sama hasil jaringan pemain gantian berjersi No.20 Bahrom Putra.

Peluang untuk pasukan UTHM memenangi perlawanan ini telah disia-siakan oleh Mohd Amirul Hafis apabila tendangan hadiah penalti diminit-minit akhir perlawanan melepasi palang gol. Namun pujian harus diberikan kepada pasukan UTHM yang telah bermain dengan begitu baik hasil gandingan pemain baru dan pemain lama yang banyak mendominasi perlawanan sehingga menyebabkan pasukan pelawat gagal untuk memenangi perlawanan ini. Sebanyak 4 kad kuning dikeluarkan pada perlawanan ini 3 untuk UTHM dan 1 untuk UKM.

Perlawanan seterusnya ialah pasukan UTHM akan menentang pasukan Kolej Komuniti Kedah (KK Kedah) di gelanggang sendiri pada 18hb Februari 2012 jam 8.45 malam bertempat di Stadium UTHM. Kepada semua warga UTHM dijemput hadir bagi memberi sokongan penuh kepada pasukan UTHM dan memeriahkan perlawanan ini. Majulah Sukan Negara.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.