Tuesday, October 9, 2012

Karnival Aktiviti Pelajar 2012 promosi kelab dan persatuan

Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) melalui Pejabat Hal Ehwal Pelajar (HEP) telah menganjurkan Karnival Aktiviti Pelajar pada 22 hingga 24 September lalu bertempat di Dewan Tunku Ibrahim Ismail, UTHM bagi mempromosi kelab-kelab yang ada di universiti ini di samping mendapatkan keahlian baru dalam kalangan pelajarnya.  

Program ini merupakan platform kepada para pelajar khususnya yang baru mendaftar di UTHM untuk mengenali dan menyertai sebarang aktiviti yang bakal dianjurkan oleh kira-kira 47 kelab dan persatuan sekaligus memenuhi tuntutan universiti dalam melahirkan pelajar yang cemerlang dari segi akademik dan juga kokurikulum. Karnival yang merupakan program tahunan HEP ini juga bertujuan mengeratkan lagi hubungan kerjasama antara kelab dan persatuan yang ada.

Pelbagai aktiviti menarik telah diadakan seperti pameran, persembahan bakat, futsal, usahawan muda, debat, pertandingan teh tarik, memasak dan juga fotografi. 

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Y.B. Senator Tuan Gan Ping Shou @ Gan Ping Sieu telah menyempurnakan majlis perasmian karnival tersebut yang berlangsung pada 22 September lalu. Beliau dalam ucapan perasmiannya mengingatkan pelajar agar sentiasa meningkatkan kemahiran insaniah masing-masing dengan menyertai aktiviti-aktiviti yang dianjurkan. Ini kerana program sebegini merupakan salah satu pembelajaran sepanjang hayat yang perlu dihayati oleh setiap pelajar. 

Turut hadir Penolong Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni), Profesor Ir. Dr. Amir Hashim Mohd Kassim dan warga kerja UTHM di samping mahasiswa yang memenuhi dewan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.