Monday, September 17, 2012

48 calon MPP UTHM bertanding rebut 27 kerusi

Sesi penamaan calon pilihanraya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) bagi tahun 2012 pada 13 September lalu menyaksikan seramai 48 orang calon akan bertanding pada pilihanraya akan datang. Proses penamaan calon yang bermula pada jam 9.00 pagi pada hari tersebut berjalan lancar tanpa sebarang insiden yang tidak diingini. 

Seramai  19 calon akan bertanding bagi merebut 9 kerusi umum dan 29 calon bertanding bagi merebut 18 kerusi fakulti di 7 buah fakulti di UTHM. 

Fakullti Kejuruteraan Awam dan Alam Sekitar (FKAAS) tampil 5 calon untuk 4 kerusi yang dipertanding, Fakulti Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik (FKEE) tampil 4 calon untuk 3 kerusi, Fakulti Kejuruteraan Mekanikal dan Pembuatan (FKMP) tampil 5 calon untuk 3 kerusi, Fakulti Pengurusan Teknologi dan Perniagaan (FPTP) tampil 6 calon untuk 3 kerusi, Fakulti Sains Komputer dan Teknologi Maklumat (FSKTM) tampil 2 calon untuk 1 kerusi dan Pusat Pengajian Diploma tampil 6 calon untuk 3 kerusi. Pemilihan kali ini juga menyaksikan seorang calon dari Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional (FPTV) menang tanpa bertanding. 

Pengumuman pemilihan calon pilihanraya MPP itu telah dibuat oleh Profesor Dr. Abdul Aziz Dato’ Abdul Samad selaku Pengerusi Jawatankuasa Induk Pemilihan MPP pada jam 5.45 petang di Dewan Tunku Ibrahim Ismail (DTII), kampus induk UTHM.

Proses pengundian akan dijalankan pada 20 September akan datang, bermula jam 8.30 pagi hingga 4.30 petang di 13 pusat pengundian iaitu di DTII, Makmal Komputer Kolej Kediaman Perwira, Makmal Komputer Kolej Kediaman Taman Melewar, Makmal Komputer Kolej Kediaman Tun Fatimah, Makmal Komputer Kolej Kediaman Taman Universiti, Makmal Komputer Kolej Kediaman Tun Dr. Ismail, Makmal Komputer 2 FKAAS, Makmal Komputer Sistem Processor G1-009A FKEE, Makmal Komputer CAD 1 FKMP, Makmal Komputer Umum FPTV, Makmal Komputer Pengeluaran dan Operasi FPTP, Makmal Kejuruteraan Perisian (PC-101-A/B) FSKTM dan Makmal Komputer Kampus Bandar.Manakala proses pengiraan undi akan dijalankan selepas pukul 4.30 petang pada hari yang sama.

Justeru, seluruh mahasiswa UTHM diseru untuk melaksanakan tanggungjawab masing-masing dalam memilih teraju kepimpinan mereka. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.