Tuesday, September 11, 2012

Ahmad Radhi ingin majukan sukan Rugbi UTHM

"Selepas ini penglibatan saya dalam sukan ragbi akan dipanjangkan ke UTHM. Saya ingin harumkan nama universiti ini dengan kejayaan demi kejayaan," kata Ahmad Radhi Sahrom pelajar yang baru sahaja mendaftarkan diri di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) pada awal September baru-baru ini.

ragbi
Ahmad Radhi,19 merupakan pelajar Sarjana Muda Kejuruteraan Awam dengan Kepujian daripada Fakulti Kejuruteraan Awam dan Alam Sekitar (FKAAS).

"Saya amat gembira apabila diterima masuk ke UTHM kerana sebelum ini saya sangat berharap dapat menyambung pelajaran di sini. Saya sering mengikuti perkembangan universiti ini dari dulu lagi dan memasang impian untuk menjadi salah seorang mahasiswa UTHM," katanya.

Bermula umur 13 tahun lagi anak kelahiran Klang, Selangor ini sememangnya sangat aktif dalam sukan ragbi. Radhi pernah mewakili negara dalam beberapa pertandingan seperti International Cross Straight 2007, Cobra 10S 2009 dan ASIAN Rugby Bangkok 10S 2010, 2011. Radhi dan pasukannya pernah meraih johan, naib johan dan tempat ketiga dalam beberapa kejohanan sebelum ini serta pernah memegang gelaran Pemain Terbaik ‘Back' dalam pasukannya.

Katanyanya lagi setelah tamat pengajian matrikulasi di sebuah kolej, sekali lagi dia dipanggil menjalani pemilihan untuk menyertai Pasukan Ragbi Remaja Kebangsaan ke Sri Langka pada 11 September ini.

"Syukur sekali lagi saya dipilih menyertai skuad negara bawah 19 tahun untuk kejohanan Asian Rugby Football Union (ARFU) 2012. Saya amat berterima kasih kepada pihak universiti kerana telah memberi sokongan penuh membenarkan saya meneruskan perjuangan ini. Saya akan lakukan yang terbaik di sana nanti," tambah Radhi.

Bagaimanapun, minatnya yang mendalam terhadap sukan ragbi tidak menghalang usahanya untuk terus berjaya dalam bidang akademik. Hasrat untuk menjadi seorang jurutera setelah tamat belajar nanti menjadi inspirasi kepadanya untuk belajar bersungguh-sungguh di universiti ini.







No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.