Monday, November 28, 2011

Seminar Motivasi Tingkat Prestasi Staf

Dalam usaha meningkatkan lagi prestasi kerja kakitangn, pejabat Pendaftar Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) telah menganjurkan satu lagi seminar iaitu Seminar Motivasi Staf yang bertajuk "Kerja Sebagai Suatu Ibadah" pada 16 November lalu bertempat di Dewan Tunku Ibrahim Ismail, UTHM.

Seminar tersebut diadakan bagi membantu kakitangan universiti meningkatkan prestasi kerja tahunan.

Kaunselor berdaftar merangkap pakar motivasi, CR. Haji Hushim Haji Salleh telah dijemput untuk menjayakan seminar tersebut. Walaupun tajuk yang dipilih menjurus kepada keilmuan, gelagat dan cara penyampaian beliau membuatkan para penonton begitu tertarik untuk terus mendengar ceramah tersebut sehingga selesai. Seminar yang mengambil masa 4 jam itu turut diselitkan dengan beberapa aktiviti bertujuan untuk mengeratkan lagi hubungan sesama peserta.

Antara perkara yang disentuh dalam seminar tersebut adalah tentang pengurusan masa semasa bekerja, bagaimana menjadi pekerja cemerlang dan cara memotivasikan diri dalam menghadapi kerja yang diamanahkan.

Profesor Ir. Dr. Amir Hashim Mohd. Kassim,yang Menjalankan Tugas Naib Canselor dalam Hal Ehwal Pelajar dan Alumni, Prof. Ir. Dr. Zainal Abidin Ahmad, Penolong Naib Canselor (Pembangunan), pegawai-pegawai kanan dan kira-kira 500 kakitangan universiti hadir ke seminar tersebut.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.